Yiorgos is released after having served a 14-year sentence for a murder he committed in his native village. He spends his first night of freedom at a cheap hotel in the centre of Athens where he meets a transsexual prostitute named Strella. They sleep together and are soon a couple. Yiorgos’ past catches up with him, but with Strella at his side, he hopes to be able to find a way out.“STRELLA is the kind of story told at dinner parties, a kind of urban legend. These stories usually capture an element of mass consciousness, making direct references to archetypical myths, most often Greek. Which is exactly what STRELLA’s heroes are: Greeks, living in a country both ancient and contemporary, where the need for a new European identity and a new value system is more pressing than ever.” (Production notes)
Having been rejected by state funding bodies, Panos H. Koutras was obliged to make his film without any financial support whatsoever. All the major production companies also turned him down. And so STRELLA became a completely independent production; filmed over a period of almost ten months, nearly all the roles are played by non-professionals.