“Ther’s tha devil movin’ in my blood.” The man would indeed appear to have the devil in him – particularly in his legs! Jesco White, known to his fellow West-Virginians as the ‘dancing outlaw’, lives an isolated existence in a dilapidated trailer in the Appalache mountains – where nearly everyone owns a gun and their own moonshine distillery.
Jesco’s father was the one who taught him how to kick up his heels to the strains of a fast and furious banjo. D. Ray White was the best dancer of all time in these mountainous parts. And a God-fearing man to boot. He taught his son how to dance in order to keep him on the straight and narrow. But the devil’s temptations prove too strong. Time and again Jesco hears voices, and frequently finds himself in trouble with the law. Finally, he ends up in a reform institution where he spends the best part of his youth. This is the worst time of his life – made worse when his father falls victim to a senseless and brutal murder.