The film centres – apart from swimming – on the lives of illegal immigrants in France. To many people this is a completely unknown world. Philippe Lioret: “And yet it is so close to us. It is a good thing in cinema to be able to explore the country in which one lives from an angle about which one has no knowledge whatsoever.”