A few days ago Morten the hedgehog's baby brother was born. Jealous Morten becomes even more jealous when he realises that the baby de mands all of his mother's attention and that he is completely overlooked. The only way that he can be the centre of attention once more is to get rid of the little one - as soon as possible. And so Morten has an idea.