I once had a fish that was as loyal as a dog, as amicable as a cat and as attentive as a lover, remembers a man who is deeply aggrieved in spite of his calm exterior. For when the man gave the fish its freedom, he was obliged to stand by and watch as his glittering little friend swam off happily into the cold ocean.