Maria Del Pilar lives in Mexico. A lesbian, she used to be a nun and once lived in convent. Nowadays she is involved in a number of political activities and is a human rights activist. However, these aspects of Marias life are not the focus of this film so much as her feelings and private opinions. A film about the conflict between sexuality and religion, body and soul.