Kate is eleven years old. She cant understand her older sister Laura at all. Why didnt she come to school with her this morning? Why has she rented a room in a smelly rundown hostel where there arent even any sheets? Worse still, Laura has a lover who is a member of the French-speaking population. What is the matter with her? She has slept with a boy for the first time and, all of a sudden, she wants to live life as she pleases and wont come home any more. But what about poor Kate? Shes the one that has to tell her parents about Laura. THE FIRST DAY OF MY LIFE portrays the most important day in the lives of two sisters.