But Qiang is never a recipient. He cant dress himself and doesnt play with the other children. Moreover, he even dares to contradict his teacher Li and headteacher, when they try to discipline him. However, his behaviour begins to win him the admiration of the other children. Their tiny kernel of resistance grows even stronger when Qiang persuades the other children that their teacher Li is a child-eating monster in disguise. When their attempt to hold her prisoner goes awry, Qiangs rebellion takes on such disturbing proportions that he finds himself completely isolated by his comrades.
What is to become of him? Will he knuckle down and conform, or make his own way, according to his own rules?