A family’s youngest child dies in an accident. This film begins on the day after the tragedy and follows the family through their first year of grief. The bereaved family are from an average Finnish background; they try to look towards the future in spite of their pain. But the mother feels the loss of her child so intensely that the father soon finds himself left to organise the family’s daily routine, and the son begins to wonder if he hasn’t lost his parents as well as his little brother. The unsympathetic attitude of friends and neighbours doesn’t make the family’s situation any easier. Grief and the inability to grieve, the difference between men, women and children in their approach to grieving, and the predominant need among one’s wider circle of friends and acquaintances to forget and carry on “as if nothing had happened”, are the themes of this film. This film is based on the experiences of a real family living on Finland’s western coastline in 1986.