Antoine has another beer. His fourth. Hélène arrives and they finally get under way, but the alcohol soon begins to take effect. Antoine gets tired and begins to lose his concentration; he puts his foot down in the hope that the rush of adrenalin will help him stay awake. But Antoine and Hélène start to row and the drive turns into a nightmare. Hélène insists that Antoine slow down. Antoine refuses to be told what to do. She threatens to leave the car. He doesn’t believe her. But when Antoine goes back to the car after filling up the tank, Hélène has indeed disappeared. Mistakenly believing that she has taken the train, Antoine drives like a madman to the next station, but he’s too late. Shortly afterwards, he picks up a hitchhiker. The encounter will have serious consequences for Antoine and his marriage to Hélène.