Claus Neumann is 50 years old. For over twenty-five years he has been working as an assistant marine engineer. In 1995, he was commissioned by the Mecklenburg-Pomeranian Regional Authority for the Maintenance of Monuments to work on the vessel MS Seefuchs. His tasks include archaeological research, the retrieval of wrecks and diving. Torsten Lüders: I wanted to find out what made this man tick. I was not so much interested in the aims of his nautical trips as I was in the journey into the protagonist himself. As a child I always dreamed of going off somewhere, of always being on the move on a ship on the ocean.