This short documentary focuses on five women, all of whom were rape victims. Filmmaker Ewa Cederstam went to the crime scenes, read the police files and examined the women’s reports. What do these women do with their memory of the rape? And what about the places where the rapes occurred? Ewa Cederstam: ”It was vital to me that the crime scenes should be deserted. Travelling around, documenting the sites of rape, was an unpleasant experience, and along with the memories of interviewed women, it was a scary reminder about the rictims of violence.“