Mohamed Abdelkarim is a performance-oriented artist and researcher. He produces texts and images that embody the forms of poetry, scripts, sound, and video. Employing and reflecting on performative acts like narrating, singing, dancing, detecting, and doing, his work is concerned with the performance of renegades in a time of crisis, complicating the relationship between geography, landscape, and speculation.