Born in Paris, France in 1981, she made her acting debut at the age of 17 in Olivier Assayas’ Fin août, début septembre (Late August, Early September). She studied at the Conservatoire d’art dramatique in Paris and wrote for the ‘Cahiers du Cinéma’. She then began directing short films. Her debut feature Tout est pardonné (All Is Forgiven) was nominated for a César and won the Prix Louis Delluc for Best First Film.