Born in Paris, France in 1967, the director and screenwriter studied at La Fémis film school and is now one of the most renowned filmmakers in his country. Peter von Kant is his fifth film to screen in the Berlinale Competition following Water Drops on Burning Rocks, which won the 2000 Teddy Award, the 2002 comedy 8 Women, whose ensemble female cast won the Silver Bear, Angel in 2007, Ricky in 2009 and the 2019 film By the Grace of God, for which he won the Grand Jury Prize. In 2012, he was a member of the Competition jury himself.