Born in Como, Italy in 1973, she graduated with a diploma in dramaturgy from the Civica Scuola di Teatro Paolo Grassi in Milan and then took a master’s in documentary at the Istituto Europeo di Design in Venice. She made a short film as part of the multi-director documentary Checosamanca as well as being involved in the creation of several other documentaries. Her debut feature film, Palazzo di Giustizia (Ordinary Justice) screened in the 2020 Berlinale Generation section.