The screenwriter, artist, director and animator was born in Prague, the Czech Republic in 1974. She studied at the Vaclav Hollar Art School and at FAMU in the city. She focuses mainly on the animation technique of painting with oil paints on glass, as in Zuza v zahradách. She also writes and illustrates books for children.