Carl Elsaesser graduated from Hampshire College and the University of Iowa. He lives and works between mid-coast and interior Maine and Brooklyn. He has made several short films which have screened at festivals in New York, Michigan, Amsterdam, and Busan, among others. In his work, Elsaesser mixes genres and materials to produce work that “critically investigates the overarching presence of the historical without losing sight of individual experiences of human connection.”