Born in Hamburg, Germany in 1976, the director and writer studied cultural management and education at the University of Hildesheim and then specialised in drawn animation at the Animation School Hamburg. Since then, she has worked for various 2D and stop-motion productions. She is currently based in Norway where she was seminar manager for five editions of the Fredrikstad Animation Festival. She is co-founder of the new animation and theatre studio Rainy Day Productions.