Cynthia Beatt grew up in Jamaica and the Fiji Islands. She studied at Bath Academy of Art and then moved into film. After working with 24 Frames in London, she travelled for a year through the Middle East, Iran, Afghanistan, India, and then moved to Berlin. In the 1970s and 80s she worked with the Arsenal and the InternationalForum of New Cinema, programmed major retrospectives of Roberto Rossellini, Fritz Lang, Jean Rouch, Powell and Pressburger, Max Opühls. She began directing films in 1979. Fury is a Feeling Too had its world premiere at the Forum in 1984.