Sohrab Hura is an artist and filmmaker living and working in New Delhi. While the core of his work lies in photographs, he tries to break that form regularly and extend it into film, text, and sound. Under his self-publishing imprint UGLY DOG Sohrab Hura has published five books and in 2019 he won the Aperture – Paris Photo Photobook Of The Year Award for his book “The Coast”. His films have been presented internationally at film festivals. His films have won awards at the International Short Film Festival Oberhausen and Videonale Bonn.