Sharief Zohairy is an independent director, screen writer, and producer based in Alexandria. He graduated from the Faculty of Medicine, then by the end of 2006 he directed his first short fiction film. Several other film projects followed. Since 2013 he has focused on writing screenplays, two of which have received awards.