Born in Denmark in 1972, he graduated from the Design School Kolding in 1998 and then studied at the National Film School of Denmark in Copenhagen. His graduation film Araki - The Killing of a Japanese Photographer screened in the 2003 Berlinale Competition. His animated feature film Princess was selected as the opening film for the Director’s Fortnight in Cannes. He most recently directed I Am Here, a drama starring Kim Basinger, before returning to animation with Mugge & vejfesten.
Born in Denmark in 1972, he has written the screenplay for the feature film Allegro, which was selected for Sundance, as well as directing the TV series Perfekte steder.