Born in Buenos Aires, Argentina in 1981, he studied at ENERC where he now works as a teacher. His first documentary, Después de Sarmiento, screened at several international festivals. His debut feature film, La larga noche de Francisco Sanctis, featured in the Un Certain Regard section at Cannes. He is a partner in the Pensar con los manos production company and a member of the Colectivo de Cineastas, an organisation of directors, producers and technicians that campaigns for public policies regarding Argentine cinema.