Caitlin Berrigan, born in 1981 in Arcata, USA, works across performance, video, sculpture, and text to engage with the intimate and embodied dimensions of power, politics, and capitalism. She holds an MA in visual art from MIT and a BA from Hampshire College. She has received grants and scholarships and her work has been shown at museums and art institutions worldwide. She is based in Berlin, Vienna, and New York.