Born as Christian-François Bouche-Villeneuve in Neuilly-sur-Seine, France in 1921. He studied Philosophy in Paris. Sometime around 1950, he turned to film. In 1962, he created one of his most famous works, La Jetée. In addition to directing numerous documentary and essay films, Marker was a writer and photographer. He died in 2012.