Born in Berlin, Germany in 1981, she graduated in audiovisual communication from the Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam and then took a master’s degree in design at the Lucerne University of Applied Sciences and Arts in Switzerland, majoring in animation. Her work has already featured in the Berlinale Generation section with The Little Bird and the Leaf in 2012, The Little Bird and the Squirrel in 2015 and The Little Bird and the Caterpillar in 2017.