Born in Lausanne, Switzerland in 1945; she died in 2009. Her extensive filmography comprises more than 100 works.
Born in the vicinity of Paris in 1948. She works as a sociologist and as a director of films. She has been a member of the board of the Centre audiovisuel Simone de Beauvoir since its founding in 1982.