Marta Hryniuk, born in 1991 in Warsaw, Poland, lives and works in Rotterdam, where she currently studies at the Piet Zwart Institute. Before this she studied painting at the University of Arts in Poznań and multimedia at the Academy of Arts in Szczecin. She co-runs the nomadic artist-curator collective Silverado. She has participated in exhibitions in Poland and abroad.