An unequal friendship. Toro (25) is as disciplined as he is withdrawn. In contrast Victor (29) is a light-headed dreamer who careers more or less heedlessly through life. Both work as prostitutes. Toro services women, Victor men. Toro, whose real name is Piotr, came to Germany ten years ago. He knows exactly what he is working for: he wants to establish a boxing school back in Poland. And soon he will have enough money to do so. The only thing he wants to take with him from Germany is Victor so they can dare to embark upon a new life together. Victor knows all about Toro’s plans but cannot take them seriously because he is far too busy keeping his dealers, to whom he owes money, at bay.
TORO is the story of two highly contrasting characters who take hugely different approaches to trying to fight their way out of an ignoble life on the margins. They could be each other’s last chance to save themselves from plunging off the precipice and into the abyss of the apocalypse which would consume everything else along with them and cast the world into eternal sin.