A simple Portuguese-Brazilian song. Fernando spends his time in Porto in the neighborhood of Fontainhas between a small house and a local café. A parrot reaches him from Brazil, which evokes paradise in his imagination. This gives rise to a Portuguese-Brazilian correspondence. A game of mirrorings develops over the exchange of letters between the two friends, in which ideas of each other’s country are reflected.
Felipe Bragança, born in 1980 in Rio de Janeiro, and Helvécio Marins Jr., born in 1973 in Belo Horizonte, both live and work in Brazil.