Philipp Hochmair is a young, successful actor with engagements at big theatres in Vienna and Hamburg. His life is marked by learning new texts by heart, rehearsals, and performances, thus gradually losing contact with the reality of everyday life. Only when he meets wandering Walter, with whom he establishes an ambiguous friendship, and also faces his neighbour Victor’s destiny, he remembers that life is not just a stage.