You can find them deep in the jungles of Borneo, in the hills of Umbria and perhaps even in your own backyard. They are fruit hunters, the subjects of the new film from acclaimed director Yung Chang.
The Fruit Hunters travels across culture, history and geography to show how intertwined we are with the fruits we eat. Our guides are devoted fruit fanatics. Movie star Bill Pullman’s obsession leads him on a crusade to create a community orchard in the Hollywood Hills. Adventurers Noris Ledesma and Richard Campbell scour the jungle for rare mangos, hoping to intervene before the plants are steamrolled by industrialization. Pioneering scientist Juan Aguilar races to breed bananas resistant to a deadly fungus that threatens the worldwide crop. And fruit detectives including Isabella Dalla Ragione investigate Renaissance-era paintings for clues, hoping to rediscover lost fruits. And, of course, there are the fruits themselves, presented in all their mouth-watering glory: cherimoyas, ice cream beans, durians and more. A cinematic odyssey through nature and commerce, The Fruit Hunters will change not only the way we look at what we eat but how we view our relationship to the natural world.