“The blink of an eye. Images emerge from dazzling white and disappear again, as if the eyes must first adjust to the light. While the camera follows a slow-moving river on the edge of a tropical metropolis an off-screen voice reads a sales rep’s report to a company’s board of directors. As the narration progresses it becomes increasingly laden with self-doubt and accusations. ‘The conquest of the earth … is not a pretty thing when you look into it too much.’ (Joseph Conrad, Heart of Darkness, 1899)” (Gerald Weber)