A ball falls into an empty room. After a child enters the room to retrieve his toy, more and more people begin to populate the room. Their movements connect without touching before diverging again, as if they were dancing a tango. The whole spectrum of life, with all its banalities, fleeting moments and little high points, passes by. Rybczynski portrays mass society as a grotesque ballet, the sworn collective disintegrating into the egomaniacal actions of individuals.