There’s war going on in California. In the middle of the Mojave Desert the American military has created a ‘virtual Iraq’ for training purposes. It took one billion dollars to set up this simulated war zone where several hundred Iraqis, decked out in battle gear, take part as ‘protagonists’. US army units usually spend three weeks at this training camp before being detailed to Iraq.