A poetic exploration of a German myth – the forest. As if in trance, the camera’s gaze glides over tunnel-like avenues of woodland monocultures, leading the viewer through green spaces created by humankind, ensnarling itself in the chaotic structures of primeval forests and eventually finding its way out via an artificial clearing.