A house collapses in Naples and people are injured. It transpires that in Naples, which is governed by right-wing and mainstream politicians, public land has been sold at throwaway prices to politicians, who have in turn earned a fortune as property developers. “A breathtaking film that succeeds in portraying a political and social situation without relying in the least on personal biographies. The result is a fascinating document: cold, sober, contemporary and honest. Reality without commentary. A political investigation in cinematic form. (Ponkie, Abendzeitung, Munich, 12.1.1965)