Regina is 65 years old and lives on the Copacabana. Although her domicile sounds exciting, life for Regina is in fact rather dull. Regina is bored. In order to introduce a bit of variety into her monotonous existence, she spends her time working as an informer for the local police. This is why she keeps eyes peeled, always on the look out for illegally parked vehicles or jaywalkers. When Regina tires of this, she starts chasing pickpockets and indeed anyone she sees loitering with intent on the streets. Regina’s habit of shooting her mouth off doesn’t make the most popular person in the neighbourhood, either.
One night, she is sitting in her apartment scanning the other dwellings through a pair of binoculars, when she comes across a man clearly in the process of murdering his wife. She informs the police immediately but then falls asleep in her chair. Meanwhile, on the other side of the street, justice is being done . . .