Thus the Zoë chip chronicles an entire lifespan in images. When a chip-wearer dies, an editor assembles images from the deceased’s life on a “rememory roll” which can be shown as a very special kind of aide-mémoire at that person’s funeral. In the beginning, only the rich can afford these Zoë chips, but after a while, they bring a fundamental change to the way people relate to each other. However, the new technology soon has it’s opponents, who are prepared to fight for the right to forget.
Alan Hackman is the best editor at Zoë Technologies. His talent in wiping out and hence forgiving the sins and misdemeanours of his clients has made him a much sought-after director of these visual obituaries. At the same time, his ability to watch people’s lives without any trace of emotion has turned him into a cold-hearted man, incapable of seeing life from a subjective point of view.