A clash of civilisations – Hollywood style. An action-packed fantasy in lurid Technicolor, told in images and dialogues from exotic adventure films. A liberation fairy-tale from the Arabian Nights that is not only about flying horses but also about oil. Featuring Charlton Heston as a loud-mouthed Texan empire-builder in Baghdad and Conrad Veidt as his nemesis.