Igor Stravinsky’s “Le Sacre du printemps” was inspired by prehistoric rituals as well as by a dance performed for the Slavic god, Yarilo. In his silent film, director Oliver Herrmann transposes the story to the realm of Santeria – one of the few archaic religions still practised in the world today. In Herrmann’s version of “Sacre”, the material world is represented as an emotionally impoverished metropolis and the spiritual world is symbolised by a tropical island where Santeria rituals are still performed.
Dr Bardot, a brain surgeon who feels terrorised by the chaos and dirt of the world around him; Esther, a woman consumed by grief following the death of her husband and Lucia, a young girl abused by her father who seeks revenge in an act of self-destruction.