After several long periods spent convalescing at various clinics, KreŠso finally returns to Split where he finds work but is shunned by his old mates. Meanwhile, a group of KreŠso’s ex-comrades led by BariŽc decide to commit an act of revenge by attacking the supposedly empty house of a Serb businessman. However, contrary to expectation, the businessman is at home when they attack and is shot dead by the gunmen. The assassins abduct the businessman’s eleven-year-old daughter and hold her prisoner in a garage.
By chance, KreŠso hears about the attack and manages to convince one of the kidnappers to let the girl go. The girl is handed over to KreŠso so that he can send her out of the country to her relatives abroad. But before KreŠso’s plan succeeds, BariŽc sets out hard on the heels of the two refugees . . .