Create alliances for the practice of development, build bridges for the market to extend: queer cinema has always been rooted in community, defined by mutual aid among filmmakers and programmers, sustained by hybridity and expansion as essential artistic strategies. Against this backdrop, the question emerges: How has the TEDDY constructed its own bridges and forged alliances to inscribe queer cinema more firmly within the market’s structures? As the TEDDY Foundation grew, so did its production efforts, expanding into publications, interviews and a sustained digital presence through its blog and social media channels. The <em class="program">European Film Market’s</em> decision to integrate the TEDDY annual pitching sessions and industry reception into its home at the Gropius Bau marked a decisive shift – an acknowledgment that queer cinema belonged at the centre of industry activity rather than at its margins. This format, in its conceptual DNA, echoes the earliest meetings of queer programmers at the queer book store Prinz Eisenherz, from which the TEDDY first emerged. Building on this momentum, the TEDDY broadened its alliances, partnering with <em class="program">Berlinale Talents</em> to launch the TEDDY Talents Talks and embedding its directors’ exchanges within the Berlinale HUB. Through these collaborations, the TEDDY has not only amplified queer voices but also actively shaped the professional ecosystems through which queer cinema circulates.