The former head of Panorama, the section head and co‑director of Film Programming with the filmmaker and artist. He worked with Rosa von Praunheim for many years.
The multi-award-winning film director and writer, who died in 2025, was one of the most important figures in post-modern German cinema and a trailblazer in the country’s gay and lesbian political movement. Spanning over 50 years, he directed more than 150 films. Born as Holger Mischwitzky in Riga, Latvia in 1942, he grew up in Frankfurt am Main and lived in Berlin from the mid-1960s on. His best-known films include Die Bettwurst and Nicht der Homosexuelle ist pervers, sondern die Situation, in der er lebt. After Rote Liebe was presented in the Forum in 1982, his work subsequently featured regularly in the Panorama programme.