Almagul Menlibayeva was born in 1969 in Almaty, Kazakhstan, and is a contemporary artist and curator. She works mainly with multi-channel video, photography and multimedia installations. Her work has been exhibited internationally at various biennials and triennials, as well as in galleries and museums. She was awarded the top prize at Kino der Kunst in Munich and the L’Ordre des Arts et des Lettres of the French Ministry of Culture. She lives between Germany and Kazakhstan.