Born in Mendoza, Argentina in 1974, he grew up in Chile where he studied film at the Escuela de Cine de Chile. His feature film debut La sagrada familia screened at San Sebastián. It was followed by Navidad which premiered at Cannes while his third feature, El año del tigre, was selected for Locarno. His work was first presented in the Berlinale Competition in 2013 with Gloria whose lead, Paulina García, won the Silver Bear for Best Actress. In 2017, he returned to the Competition with Una mujer fantástica.