Kerstin Schroedinger works on long-term, research-based projects at the intersection of film, sound and performance, engaging with the social and political formations of time-based media through their historicity and materiality. She is currently a university researcher at the University of the Arts Helsinki. Schroedinger’s works have been exhibited and screened internationally. Since 2019, she has collaborated with Melitopoulos on the music project Zonkey. Following Rainbow’s Gravity (2014), Fugue (2015), Blueness (2016) and The Song of the Shirt (2020), this marks her fifth participation in Forum Expanded.