The filmmaker was born in Montréal, Canada and is a graduate of the city’s Concordia University. His short film Fauve screened at Sundance, Toronto and Telluride, won multiple awards and was nominated for an Oscar for Best Live Action Short Film. Paradise is his debut feature.