Born in Munich, Germany in 1993, she made five short films while studying directing at the University of Television and Film in Munich. Her short films Pan and Die letzten Kinder im Paradies screened at more than 60 international festivals, while Brat won the “Lola” German Short Film Award. Her debut feature Dead Girls Dancing had a joint premiere at the Tribeca and Munich film festivals and won the New Faces Award. She often develops and produces her projects with colleagues on an equal footing and is a strong believer in the value of collaboration and in the collective film experience in the cinema.